Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

EP08-001 PKP Intercity wróciła na tory w historycznych barwach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
08-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
08-08-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Pierwsza, historyczna "ósemka" należąca do PKP Intercity właśnie wróciła na tory po przeglądzie P4. Jego wynikiem jest powrót do pierwotnego, pomarańczowego malowania elektrowozu. Przewoźnik ma obecnie osiem z dziewięciu czynnych elektrowozów tej serii.

PKP Intercity posiada w swojej flocie 9 lokomotyw EP08, rozpędzających się do prędkości 140 km/h. Niedawno przewoźnik zadeklarował, że ta seria elektrowozów pozostanie w służbie znacznie dłużej (do 2030 r.) niż chociażby “Epoki”, a więc lokomotywy EP09 osiągające 160 km/h, które znikną z taboru spółki w ciągu 2-3 lat.

W ostatnich dniach sieć zalały zdjęcia lokomotywy o numerze 001, która została pomalowana w oryginalne, historyczne barwy. Elektrowóz ma więc pomarańczowy kolor, co jest efektem przeglądu P4, który przeszła lokomotywa. Przypomnijmy, że PKP Intercity podpisało w tym roku umowę na wykonanie naprawy P4 w trzech elektrowozach tej serii. Wśród nich znalazł się właśnie egzemplarz o numerze 001.

Mimo przywrócenia oryginalnych barw PKP Intercity nie podjęło jeszcze decyzji odnośnie tego, który egzemplarz bądź egzemplarze z serii EP08 pozostaną jako historyczne, o czym informuje nas Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy przewoźnika.

Dwa pozostałe pojazdy objęte umową z Zakładami Naprawczymi Transportu Kolejowego i Miejskiego w Gdańsku to lokomotywy o numerach 008 oraz 012. “Dwunastka” przeszła już proces naprawczy, natomiast prace przy drugim z wymienionych egzemplarzy wciąż trwają.

– Obecnie z eksploatacji wycofana jest lokomotywa 009, a w naprawie P4 przebywa lokomotywa 008. Po zakończeniu wskazanych napraw P4 wszystkie lokomotywy oprócz wycofanej z eksploatacji 009 będą mogły być wykorzystywane do realizacji przewozów – opisuje Maciej Dutkiewicz. Oznacza to, że PKP Intercity będą mogły wykorzystywać do prowadzenia pociągów osiem “ósemek”.

Rzecznik pytany o to, czy spółka będzie zlecała kolejne naprawy P4 lub P5 tych lokomotyw, odpowiedział nam, że będzie to zależne od bieżących potrzeb eksploatacyjno-przewozowych.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Ponad 20 tysięcy dodatkowych miejsc na najbliższy weekend

Pasażer

PKP Intercity: Ponad 20 tysięcy dodatkowych miejsc na najbliższy weekend

inf. pras. PKP Intercity 08 sierpnia 2025

PKP Intercity: Już 80 Griffinów 160. Reszta do końca roku

Tabor i technika

PKP Intercity. Wyjątkowa EP09 odstawiona. Ile ich jeszcze zostało?

Tabor i technika

W ciągu kilku tygodni poznamy dostawcę "piętrusów" PKP Intercity

Tabor i technika

PKP Intercity szuka środków na kolejne nowe wagony

Tabor i technika

PKP Intercity: Mamy ponad 1500 wagonów gotowych do ruchu

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity: Ponad 20 tysięcy dodatkowych miejsc na najbliższy weekend

Pasażer

PKP Intercity: Ponad 20 tysięcy dodatkowych miejsc na najbliższy weekend

inf. pras. PKP Intercity 08 sierpnia 2025

PKP Intercity: Już 80 Griffinów 160. Reszta do końca roku

Tabor i technika

PKP Intercity. Wyjątkowa EP09 odstawiona. Ile ich jeszcze zostało?

Tabor i technika

W ciągu kilku tygodni poznamy dostawcę "piętrusów" PKP Intercity

Tabor i technika

PKP Intercity szuka środków na kolejne nowe wagony

Tabor i technika

PKP Intercity: Mamy ponad 1500 wagonów gotowych do ruchu

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5